domenica 6 dicembre 2009

22.11.09 Megèrkeztem!




10 nappal koràbban, mint ahogy "megjòsoltàk", 03.44-kor 3210 gr-mal es 49 cm-rel megszuletett Greta! :-)

Aki nem akarja tudni a szulès rèszleteit, az most ugorjon - Andika ez Neked szòl :-)!

Szòval...szombat 23.30-kor a forrò zuhany alatt kezdtem èrezni vmi szokatlant...vajon ez màr a jòslò fàjàs? Nem voltam benne biztos, mert tènyleg igazàn elviselheto fàjdalom volt...a hàtam fàjt derèk tàjban...egy òràn belul a fàjàsok kicsit erosodtek es màr 5-7 percesek voltak...na ekkor dontottunk ùgy, h iràny a kòrhàz! Hajnali egy korul èrtunk be a kòrhàzba, ràm tettèk azt a muszert, ami a baby szìvhangjàt ès a mehosszehùzòdàsok gyakorisàgàt ès mèrtèkèt mèri...ekkor màr negyed 2 korul jàrt az ido es arra gondoltam, h milyen yo is lenne, ha èn is letudnàm 03.45-ig a szulèst, mint anno anyu, uis èn 03.45-kor szulettem...nos ìgy teljesuljon minden kìvànsàgom! :-) A novèrek ugyan kicsit kètelkedtek benne, h màr 5 perces fàjàsaim lennènek, mondvàn, h mèg tùl "szèp" volt az arcom ehhez kèpest, fàjdalomnak semmi jelèt nem làttàk rajtam...meg is lepodtek, amikor a muszer igazolta az àllìtàsomat...nos akkor iràny a nogyogyàszati vizsgàlat - baromi kellemes volt gondolhatjàtok -, aztàn meg felvettèk az adataimat, kitoltottèk a kòrhàzi kartonomat, èn engedelyt kèrtem a fel-alà jàrkàlàsra, mert kozben ugye egyre erosodtek a fàjàsok...2 korul àtmentunk Enrivel a vajùdò - ès szuloszobàra...na innentol mondhatni azt, h ezek màr igazi fàjàsok voltak, màr 3 percesek voltak es igencsak fàjdalmasak...Enri pròbàlt kozben poènkodni, miszerint "ugye tudod, h mi 3 gyereket szeretnènk?", el tudjàtok kèpzelni a vàlaszomat, az itt most nem igazàn lenne publikus! :-)
3 òràtòl màr 1 percesek voltak a fàjàsok ès màr nagyon szenvedtem, mert kozben pihenni sem tudtam...kozben a szulèszno jott folyamatosan ellenorizni a baby szìvhangjàt ès mindent rendben talàlt...03.25-kor egy igen eroteljes fàjàs eredmènyekènt elment a magzatvìz - ùgy szètrobbant, mint egy hatalmas vìzzel toltott lufi, meg is ijedtunk, h mi a fene ez -, akkor Enri hìvta a szulèsznot ès mivel èn màr èreztem, h ezek màr tolò fàjasok, azonnal felfektettek az àgyra - mert a vajùdàs soran ultem, guggoltam, sètàltam, mikor h volt yo - ès 20 percnyi orult erolkodès, nyomàs eredmènyekènt 03.44-kor felsìrt a pici Greta! :-)
Nos, ismertek, nem vagyok vmi nagyhangù, az utolsò 20 percben mègis uvoltottem, szegèny Enri majdnem elsìrta magàt, mert mèg soha nem làtott ìgy szenvedni...hàt igen...ezt a fàjdalmat semmihez nem lehet hasonlìtani...de a lènyeg, h 20 perc alatt tùl voltam rajta ès tudom, h ez igen yo idonek szàmìt! Meg is dìcsèrtèk a hasizmaimat! :-)) Megèrte pàr èvig edzoterembe jàrni! :-)
A szulèsznok is kèszen voltak, elso szulèsnèl nem igazàn szokvànyos ez a record tempo, mondtàk is Enrinek, h vigyàzzon, mert a màsodikat a kocsiban fogom megszulni! Ja ès ami kulon poèn volt, h nem is volt idejuk a gàtvàgàsra - ennek azèrt megvannak a hàtrànyai is -, mert egyik pillanatban mèg csak a feje bùbja làtszott, a kov. pillanatban meg màr kint volt az egèsz gyerek! Vicces volt, mert ùgy kellett elkapniuk! :-) Tèny, h Gretanak is sokat koszonhetek, mert hasizom ide v. oda, ha neki nem lett volna ilyen surgos kibùjni, akkor biztos, h a mamma is tobbet kìnlòdott volna...yo volt az egyuttmukodès! ;-)
Greta lilàs szinu volt, de màr akkor is nagyon tetszett! :-) Kis cukipofa ès ahogy ràtettèk a hasamra, tènyleg megnyugodott...
Aztàn Ot elvittèk ellenorzèsre, megfurdettèk, atoltoztettèk stb, nekem meg mèg sajnos nem volt vège, mèg ugye kijott a placenta, aztan meg mehettem a dokihoz ellenorzèsre, aki aztàn 1 òràn keresztul varrogatott, ellenorzott stb...na ott mar igencsak kezdtem elveszìteni a turelmemet - annak ellenere, h itt volt helyi èrzèstelenìtès legalàbb -, pròbàltak nyugtatni, de nem sok sikerrel! :-) Enri jott tartani bennem a lelket a pàr perces Gretàval a kezèben, aki màr igencsak evett volna...aztàn 5-kor vègre àtolelhettem èn is Gretàt ès ebben a kòrhàzban az a mòdi, h pàr òràra egyedul hagyjàk az "ùj" csalàdot...persze a neo papà 6-kor kidolt egy vajùdò szèken :-), mìg èn csak gyonyorkodtem az ùj csalàdtagban...















1 commento: